logo
Wyślij CVKontakt

/

logo

SZKOLENIA

Wzorce projektowe w Pythonie

Do uzgodnienia

Do uzgodnienia

2000 zł + VAT

16h

początkujący

Do uzgodnienia

Do uzgodnienia

2000 zł + VAT

16h

BEGINNER

Dla kogo jest to szkolenie?

testerzy automatyzujący
początkujący programiści

Czego dowiesz się z naszego szkolenia?

Uczestnicy tego szkolenia nauczą się stosować wzorce projektowe zaproponowane przez Gang Czworga, z naciskiem na ich zastosowanie w Pythonie. Przeanalizujemy nie tylko klasyczne wzorce projektowe, ale również te specyficzne dla Pythona. Każdy wzorzec zostanie szczegółowo omówiony na konkretnym przykładzie, z uwzględnieniem praktycznego zastosowania i potencjalnych problemów, jakie może on przynieść. Szkolenie zawiera zadania praktyczne podsumowujące każdą grupę wzorców, aby uczestnicy mogli umocnić i zastosować zdobytą wiedzę. Celem kursu jest wyposażenie uczestników w umiejętności wyboru odpowiedniego wzorca projektowego w zależności od sytuacji, a nie tylko opieranie się na ostatnio przeczytanych materiałach.

Agenda szkolenia

Szkolenie skupi się na najpopularniejszych wzorach projektowych z trzech kategorii.

Behawioralne Wzorce Projektowe


  • Chain of Responsibility: Omówienie wzorca, który pozwala na przekazywanie żądań wzdłuż łańcucha obiektów.
  • Command: Przedstawienie wzorca umożliwiającego enkapsulację żądania jako obiektu.
  • Iterator: Wyjaśnienie wzorca do sekwencyjnego dostępu do elementów kolekcji bez ujawniania jej wewnętrznej reprezentacji.
  • Mediator: Przedstawienie wzorca ułatwiającego komunikację między grupą obiektów poprzez wprowadzenie mediatora.
  • Memento: Omówienie wzorca umożliwiającego zapisywanie i przywracanie poprzedniego stanu obiektu.
  • Observer & Visitor: Wyjaśnienie wzorców Observer do monitorowania zmian w obiektach i Visitor do definiowania nowych operacji bez zmiany klas.
  • State: Przedstawienie wzorca, który umożliwia zmianę zachowania obiektu przy zmianie jego stanu.
  • Strategy & Interpreter: Omówienie wzorców Strategy do definiowania rodziny algorytmów i Interpreter do interpretacji języka lub wyrażeń.
  • Template Method: Wyjaśnienie wzorca definiującego szkielet algorytmu w metodzie szablonu.

 

Konstrukcyjne Wzorce Projektowe


  • Abstract Factory, Factory Method & Class Factory: Omówienie wzorców do tworzenia instancji klas.
  • Borg & Singleton: Przedstawienie wzorców do zarządzania globalnymi stanami.
  • Builder: Wyjaśnienie wzorca ułatwiającego składanie złożonych obiektów.
  • Prototype: Omówienie wzorca umożliwiającego kopiowanie istniejących obiektów bez konieczności zależności od ich klas.

 

Strukturalne Wzorce Projektowe


  • Adapter: Przedstawienie wzorca umożliwiającego współpracę klas o niekompatybilnych interfejsach.
  • Bridge: Wyjaśnienie wzorca oddzielającego abstrakcję od jej implementacji.
  • Composite: Omówienie wzorca ułatwiającego traktowanie pojedynczych obiektów i złożeń obiektów w jednolity sposób.
  • Decorator: Przedstawienie wzorca pozwalającego dynamicznie dodawać nowe funkcje do obiektów.
  • Facade: Wyjaśnienie wzorca dostarczającego uproszczony interfejs do złożonego systemu.
  • Flyweight: Omówienie wzorca minimalizującego użycie pamięci poprzez współdzielenie jak największej części stanu.
  • Proxy: Przedstawienie wzorca umożliwiającego kontrolowanie dostępu do innego obiektu.

 

To szczegółowe szkolenie z wzorców projektowych w Pythonie umożliwi uczestnikom zrozumienie i efektywne stosowanie różnych wzorców w praktycznych sytuacjach programistycznych. Każdy wzorzec zostanie omówiony z naciskiem na jego praktyczne zastosowanie oraz potencjalne pułapki i problemy, które mogą się z nim wiązać.

Interesujące? Podlinkuj na socjalach!

logo
KontaktWyślij CV