SZKOLENIA
Wzorce projektowe w Pythonie
Do uzgodnienia
Do uzgodnienia
2000 zł + VAT
16h
początkujący
Do uzgodnienia
Do uzgodnienia
2000 zł + VAT
16h
BEGINNER
Dla kogo jest to szkolenie?
testerzy automatyzujący
początkujący programiści
Czego dowiesz się z naszego szkolenia?
Uczestnicy tego szkolenia nauczą się stosować wzorce projektowe zaproponowane przez Gang Czworga, z naciskiem na ich zastosowanie w Pythonie. Przeanalizujemy nie tylko klasyczne wzorce projektowe, ale również te specyficzne dla Pythona. Każdy wzorzec zostanie szczegółowo omówiony na konkretnym przykładzie, z uwzględnieniem praktycznego zastosowania i potencjalnych problemów, jakie może on przynieść. Szkolenie zawiera zadania praktyczne podsumowujące każdą grupę wzorców, aby uczestnicy mogli umocnić i zastosować zdobytą wiedzę. Celem kursu jest wyposażenie uczestników w umiejętności wyboru odpowiedniego wzorca projektowego w zależności od sytuacji, a nie tylko opieranie się na ostatnio przeczytanych materiałach.
Agenda szkolenia
Szkolenie skupi się na najpopularniejszych wzorach projektowych z trzech kategorii.
Behawioralne Wzorce Projektowe
- Chain of Responsibility: Omówienie wzorca, który pozwala na przekazywanie żądań wzdłuż łańcucha obiektów.
- Command: Przedstawienie wzorca umożliwiającego enkapsulację żądania jako obiektu.
- Iterator: Wyjaśnienie wzorca do sekwencyjnego dostępu do elementów kolekcji bez ujawniania jej wewnętrznej reprezentacji.
- Mediator: Przedstawienie wzorca ułatwiającego komunikację między grupą obiektów poprzez wprowadzenie mediatora.
- Memento: Omówienie wzorca umożliwiającego zapisywanie i przywracanie poprzedniego stanu obiektu.
- Observer & Visitor: Wyjaśnienie wzorców Observer do monitorowania zmian w obiektach i Visitor do definiowania nowych operacji bez zmiany klas.
- State: Przedstawienie wzorca, który umożliwia zmianę zachowania obiektu przy zmianie jego stanu.
- Strategy & Interpreter: Omówienie wzorców Strategy do definiowania rodziny algorytmów i Interpreter do interpretacji języka lub wyrażeń.
- Template Method: Wyjaśnienie wzorca definiującego szkielet algorytmu w metodzie szablonu.
Konstrukcyjne Wzorce Projektowe
- Abstract Factory, Factory Method & Class Factory: Omówienie wzorców do tworzenia instancji klas.
- Borg & Singleton: Przedstawienie wzorców do zarządzania globalnymi stanami.
- Builder: Wyjaśnienie wzorca ułatwiającego składanie złożonych obiektów.
- Prototype: Omówienie wzorca umożliwiającego kopiowanie istniejących obiektów bez konieczności zależności od ich klas.
Strukturalne Wzorce Projektowe
- Adapter: Przedstawienie wzorca umożliwiającego współpracę klas o niekompatybilnych interfejsach.
- Bridge: Wyjaśnienie wzorca oddzielającego abstrakcję od jej implementacji.
- Composite: Omówienie wzorca ułatwiającego traktowanie pojedynczych obiektów i złożeń obiektów w jednolity sposób.
- Decorator: Przedstawienie wzorca pozwalającego dynamicznie dodawać nowe funkcje do obiektów.
- Facade: Wyjaśnienie wzorca dostarczającego uproszczony interfejs do złożonego systemu.
- Flyweight: Omówienie wzorca minimalizującego użycie pamięci poprzez współdzielenie jak największej części stanu.
- Proxy: Przedstawienie wzorca umożliwiającego kontrolowanie dostępu do innego obiektu.
To szczegółowe szkolenie z wzorców projektowych w Pythonie umożliwi uczestnikom zrozumienie i efektywne stosowanie różnych wzorców w praktycznych sytuacjach programistycznych. Każdy wzorzec zostanie omówiony z naciskiem na jego praktyczne zastosowanie oraz potencjalne pułapki i problemy, które mogą się z nim wiązać.