logo
Wyślij CVKontakt

/

logo
Background image

Blog

Trendy w content marketingu na 2023 rok.

Sylwia Marcińska 17.02.2023

Zdobycie klientów w dzisiejszych czasach nie jest taką prostą i oczywistą sprawą jakby się mogło wydawać. Konkurencja nie śpi i prześciga się w pomysłach na coraz szybsze pozyskiwanie nowych odbiorców. Świeżutkie technologie pomagają docierać coraz dalej i głębiej oraz przyspieszają prowadzenie działań w sieci. Warto jednak pamiętać o tym, że każdy nowy trend należy dokładnie przefiltorwać i ukierunkować na działania oraz strategię dla naszego, konkretnego produktu, Wciąż jednak – niezmiennie – najważniejszy jest dla nas klient i jego wrażenia. Jeśli zapewnimy mu odpoiwiednią opiekę oraz obsługę, zagwarantujemy, że wróci do nas ponownie. A przecież o to w tym wszystkim chodzi! 

Jakie możliwości i rozwiązania warto wziąć pod uwagę w najbliższej przyszłości? Podsuwam kilka pomysłów :)

 

Sztuczna inteligencja #chatGPT 

Sztuczna inteligencja już podkoniec 2022 roku zrobiła wielki boom w sieci. Spekuluje się, że przez kolejne lata będzie miała ogromny wpływ na wiele branż. Już teraz specjaliści od marketingu skutecznie wykorzystują jej metody (algorytmy, uczenie maszynowe, modele danych) aby lepiej zrozumieć i poznać swoich odbiorców. Dzięki AI można nie tylko świetnie zaoszczędzieć na reklamie ale również idealnie dostosować treści do swoich odbiorców. 

 

Influencer marketing to już powszechność

No tak, czym byłaby sieć bez influencera? Ciężko to sobie wyobrazić kiedy na każdym kroku zalewają nas reklamy i propozycje od wyrastających jak grzyby po deszczu – influencerów. W 2022 roku tzw. influencer marketing nabrał niezłego tempa i przewiduje się, że wcale nie zamierza zwolnić. Według Hubspota firmy już mają zaplanowany budżet i wybranych mikroinfluencerów na rok 2023.
Co więcej, około 17% firm planuje zainwestować w tego typu marketing po raz pierwszy. 

 

Social Media – narzedziem obsługi klienta

To tak naprawdę żadna nowość, bo kto z nas nie wyszukiwał jakieś  firmy na social mediach aby się z nią skontaktować? Nie jeden z nas, prawda? Platformy społecznościowe wciąż prześcigają się aby ułatwić konsumentom dostęp do firm i usprawnić ich komunikację. Ten trend w 2023 roku wciąż będzie na topie! Warto zatem przygotować kogoś kto będzie stale minitorował firmowy funpage. 

 

Krótkie zajawki filmowe
No tak, wieczorne scrollowanie TikToka i śledzenie reels’ów na Instagramie? Skąd ja to znam! Short videos już na stałe zadomowiły się w świecie marketingu i nic nie zapowiada tutaj zmiany. Wręcz przeciwnie – będzie ich coraz więcej i więcej gdyż to one najbardziej przyciągają uwagę konsumenta. 

 

LinkedIn w biznesie B2B
Linkedin przedstawiać nie trzeba. Krótko mówiąc jest to największa na świecie sieć profsjonalistów online. 

Jeśli Twoja firma nie ma tam swojego profilu –  to rzuć wszystko i  szybciutko biegnij  to zmienić!
W ostatnich latach można zaobserwować na niej znaczny wzrost reklamowania produktów przez marketerów. Zatem wchodząc w nowy rok, warto pomyśleć o przemyślanej strategii na LinkedIn.

Transparentność i odpowiedzialność społeczna
W dzisiajszych czasach bardzo duźo mówi się o odpowiedzialności społecznej i tego wymagają od firm konsumenci. Transparentności, odpowiedzialności społecznej oraz etyki. 50% pokolenia Z oraz 40% Mileniansów domaga się aby firmy zajęły jasne stanowisko w problematykach społecznych, praw LGBTQ+, równości czy też zmianach klimatycznych. Według konsumentów takie firmy, są bardziej wiarygodne. 

Konkursy i Quizy

Treści interaktywne mają ogormne znaczenie w marketingu firm. Zwyczajne posty nie są już tak popularne jak kiedyś. Konsumet lubi jak ‘coś się dzieje’. Zamieszczając treści, które dostarczą rozrywki (konkursy, quizy, gry) znacząco poprawiają widoczność profilu firmy. Im większe zaangażowanie konsumentów tym większa dostrzeglaność. Zatem postawcie na swoją kreatywność i do dzieła!

To zestawienie to tylko kilka z trendów w marketingu na 2023 rok, które wciąż będą ewoluować. Nie zmieni się jednak jedno: profesjonale i życzliwe podejście do klienta, gdyż to jasne, że zadowolony klient to klucz do sukcesu firmy!

logo
KontaktWyślij CV