logo
Wyślij CVKontakt

/

logo
Background image

Blog

Prowadzenie firmowego bloga w 2023 roku

Sylwia Marcińska 02.03.2023

Prowadzenie firmowego bloga w 2023 roku

Mam wrażnie – i nie jest ono złudne, że w ciągu ostanitch kilku lat świat wywrócił się do góry nogami a blog firmowy stał się bardzo ważną częścią prawidłowego funkcjonowania firmy.
Najważniejszym naszym celem w przygotowaniu artykułu powinno być wyszukanie odpowiedzi na potencjalne pytania naszych odbiorców.
Oczywiście, nie powinniśmy zapominać o dzieleniu się sukcesami, wydarzeniami z życia firmy oraz innymi anegdoatmi, o których warto coś napisać. Fakt jest taki, że nie samą pracą człowiek żyje 🙂 

Artykukły na blogu firmowym powinny przede wszystkim skupiać teamty powiązane z branżą, w której działamy –  w końcu jesteśmy w tym ekspertami. Wartościwy content w połączeniu z właściwym pozycjonowaniem to jedne z najlepszych narzędzi marketingowych w 2023 roku. 

Treść

Czy ważna? Najważniejsza! Ustalanie treści oraz dat jej publikacji to podstawa dobrze prowadzonego bloga. Przed rozpoczęciem pracy nad tekstem należy zastanowić się i znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:

– Kim są Twoi odbiorcy?
– Co interesuje Twoich odbiorców?
– Co możesz im przekazać?

 

Bardzo ważne jest zastosowanie wyszukania treści z największym potencjałem. Musisz nie tylko przyciągnąć klientów ale również wygenerować odpowiedni ruch. 

Aby porównać popularności poszczególnych tematów możesz do tego wykorzystać darmowe narzędzie – Google Trends.

 

Masz to? Zatem do dzieła! 

Odpowiadaj potencjalnemu klientowi

Tak. Potencjalny klient pojawia się na stronie i czyta Twój artykuł gdyż potrzbuje pomocy, której udzielisz mu, publikując odpowiednią treść. Jak to zrobić?

Sprawdź słowa kluczowe powiązane z branżą – polecam przetestowanie Senuto – narzędzia, które wyszukuje frazy w formie pytań. Zatem znając już pytania, łatwo dostarczysz odbiorcom, konkretnych odpowiedzi. 

 

Zróbcie to razem
Zaangażowanie całego zespołu do umieszczania artykułów na bloga będzie bonusem! Po pierwsze każdy jest eskpertem w swojej dziedzinie, zatem nie skończą Wam się interesujące tematy – będą ciekawe i różnorodne. Po drugie, każdy ma swój własny styl pisania, co skutkuje naturlanością powstających artykułów. A w dzisiejszych czasach naturalność się ceni! 

 

Nagłówki

Optymalizacja bloga to klucz do sukcesu. W tej kwestii bardzo ważne są nagłówki, które muszą być chwytliwe i zawierać słowa kluczowe przyciągające nie tylko ciekawskich odbiorców ale również wyszukiwarkę Google. 

 

Jeżeli sam nie masz pomysłu – sprawdzaj konkurencję.
Te najlepsze nagłówki muszą stanowić obietnicę niemożliwą do odrzucenia przez członków grupy docelowej.

Wypromuj bloga firmowego

Zacznij od tego co najbliżej – czyli swoich subskrbentów. Zachęcaj ich do czytania najnowszych artykułów, wyorzystując do tego np. Newsletter. Przekaż im, że wpadło coś nowego, na co warto zwrócić uwagę!

Social media – o tak, zdecydowanie! Zamieszczaj linki do poszczególnych artykułów na swoim profilu (Linkedin, Facebook, Twitter). Pamiętaj jednak, że nie mogą to być ‘suche wpisy’. Tekst powinien wzbudzać zainteresowanie – tak, aby odbiorca chętnie kliknął w link.

 

Grupy tematyczne/ fora internetowe – udzielaj rad, komentuj, wspieraj rozmówców. Jeśli uważasz, że Twój artykuł będzie pomocny dla grupy i rozwiąże ich problem – dziel się linkiem. W przeciwnym razie, bądź ostrożny. 

 

Powiadom osoby, o których wspominasz w artykule, gdyż taka wzmianka może wygenerować dodakowy ruch na Twojej ale również na ich stronie. Pamiętaj jednak, aby umieszczać linki do wartościowych i sprawdzonych osób/ produktów czy usług, tak aby posiadały wartość mertytoryczną dla Twoich odbiorców. 

 

Regularność artykułów 

No tak. Chyba każdy z nas przyzna, że bycie konsekwentnym nie jest łatwe, zwłaszcza gdy dookoła całe mnóstwo wymówek. Aby jednak czytelnicy wrcali na naszą stronę niezbędna jest regularność. Artykuły nie muszą być bardzo długie, ale ważne żeby pojawiały się w tych samych odstępach czasu. 

 

Sezonowe – ważne wydarzenia! 

Wielu czytleników wręcz czeka na wzmianki o sezonowych wydarzeniach, takich jak święta np. Dzień Psa, Wielkanoc, Dzień Informatyka, branżowe eventy, loklane inicjatywy. Zaplanuj więc swój kalendarz wcześniej i nie zapomnij o tych ważnych elementach firmowego bloga. Zdecydowanie poprawią ruch na stronie i będą dobrą okazją do przyciągnięcia nowych klientów. 

 

Jak widać prowadzenie firmowego bloga nie jest sprawą łatwą, ale konieczną. Dlaczgo mielibyśmy nie skorzystać z darmowego sposobu generowania leadów? Wystarczy robić to z głową, a efekty pojawią się same! 



logo
KontaktWyślij CV