logo
Wyślij CVKontakt

/

logo
Background image

Blog

Niezbędnik marketera

Sylwia Marcińska 04.01.2023

Internet a w szczególności media społecznościowe stały się nieodłączną częścią naszego życia i każda firma nastawiona na sukces powinna być w nich obecna. Są jednym z najważniejszych kanałów komunikacji. Ułatwiają dotarcie do nowych klientów, służą do prezentowania ofert firmowych, sprzedaży, dystrybucji produktów i usług, utrzymywaniu relacji z istniejacymi klientami oraz edukacji. 

 

Poniżej przedstawiamy listę popularnych narzędzi, które z pewnością ułatwią pracę każdego marketera. 

 

    1. Brand24 to lider monitorowania i analizowania Internetu w Polsce. Brand24 prześwitla treści nie tylko mediów społecznościowych, ale i cały internet w czasie rzeczywisym. Dostarcza informacji o trendach oraz teamatch, które są w obszarze zainteresowań marketera. Dzięki Brand24 można bardzo szybko reagować, wyciągać wnisoki oraz wdrażać nowe pomysły w konkretne strategie marketingowe.  
    2. BuzzSumo <co w internecie piszczy> monitoruje internet, wyświetlając jego najpopularniejsze trendy w konkretnej branży. Informuje nas jakie treści na dany temat wywołały najwięcej rekacji i udostępnień. Dzięki tej aplikacji można bardzo szybko wychwycić nadchodzące zmiany oraz popularne tematy, i sprytnie wyprzedzić konkurencję. Aplikacja ta jest również popularna w obszarze infulencer marketing, gdyż ułatwia ona dopasowanie odpowiedniego infulencera, który zrealizuje założenia kampanii marketingowej aby osiągnąć jej cel. 
  • Canva to aplikacja do projektowania graficznego online. Proponuje ogromną ilość zdjęć, szablonów, plakatów, fontów, oraz łatwych w obsłudze funkcji, za pomocą, których nawet amatorzy stworzą satysfakcjonujące projekty. Canva wykorzystuje się przede wszystkim do projektowania postów w mediach społecznościowych, banerów internetowych, prezentacji, plakatów czy też ulotek. 
  • Hootsuite pozwala zarządzać wszystkimi kanałami mediów społecznościowych z jednego panelu. Aplikacja umożliwia analizowanie oraz monitorowanie rozmów na temat konkretnej marki, oraz oferuje opcję odpowiadania na nie w aplikacji. E-marketer może w czasie rzeczywistym reagować i dostosowywać kontent do zmeniających się trendów. W Hootsuite można planować, tworzyć harmonogram publikacji oraz analizować aktywność prezentowanych treści. 
  • Facebook Ads Manager to aplikacja do wyświetlania reklam na Facebooku i Instagramie, którymi można zarządzać z każdego miejsca i w dowolnym czasie. Używając smartfona sprawdzamy skuteczność swoich reklam, dostosowujemy budżet oraz wprowadzamy niezbędne zmiany. W tej aplikacji łatwo stworzymy nowe reklamy używając zdjęć i filmów ze swojej biblioteki. 
  • Anchor to narzędzie służące do angrywania dźwięku. Marketerzy wykorzystują je do tworzenia podcastów oraz innych treści audio, które udostępniają na swoich kanałach społecznościowych. 
  • Postplanner to aplikacja, która łączy się z innymi serwisami społecznościowymi i pozwala na dokładne  zaplanowanie postów przy użyciu kalendarza. Atutem Postplannera jest jego intergracja z Canva – aplikacji graficznej, o której wspominałam wcześniej. 
  • Mojo jest wykorzystywana do towrzenia contentu multimedialnego na Tik-Toka, relacji na Instagramie, czy też pomysłowych reels’ów. Aplikacja ułatwia montowanie ciekawych treści, bez konieczności obróbki graficznej oraz edycji filmów. Oferuje tysiące gotowych szablonów, funkcji, grafik oraz fontów dostosowanych do różnych branż.

PODSUMOWANIE
Aplikacje, które możemy wykorzystać do marketingu internetowego pojawiają się tak szybko jak grzyby po deszczu, dlatego ważne jest aby dokładnie przemyśleć swoją strategię i założenia kampanii marketingowej i użyć tych narzędzi, które najskuteczniej pomogą nam w osiągnięciu zamierzonego celu. 

logo
KontaktWyślij CV