Blog
Landing page, co to jest i dlaczego jest tak ważny?
Sylwia Marcińska 15.05.2023
Posiadając daną usługę lub produkt, zależy nam aby dotarł do jak największej liczby odbiorców, których zainteresuje i skłoni do zakupu. Wydaje się proste, prawda? Niby tak, jednak konkurencja nie śpi. Jak ją zatem wyprzedzić? Jednym ze sposobów jest stworzenie wartościowego landing page’u, czyli tak zwanej strony docelowej. Co to jest, i z czym to się je?
Otóż, niezależnie od tego, jak skuteczni będziemy w wygenerowaniu klinknięć w stowrzoną przez nas reklamę, poprzez email makreting, goodle ads, czy też personalizowane banery, o jej pozytywnych skutkach w największym stopniu zadecyduje właśnie storna docelowa, na której wylądują potencjalni klineci. Stąd też nazwa „landing page”. Ta strona docelowa, to mówiąc kolokwialnie "wisienka na torcie", która powinna nie tylko przyciągać swoją estetyką, ale również posiadać należytą zawartość. To właśnie w tym miejscu, tuż po kliknięciu w reklamę, nasz potencjalny klient będzie szukał więcej informacji, które jeśli będą odpowiednio przedstawione, przekonają go do pozostawienia swoich danych kontaktowych, dokonania zakupu, czy też nawiązania współpracy z firmą.
Dlaczego zatem, tak wiele kampanii reklamowych nie przynosi skutku?
Nie wszystko jest takie proste jak nam się wydaje. Efektywny landing page nie da się stworzyć w kilka dni. To wymagająca praca edytorów, programistów oraz grafików, aby wspólnie sworzyć stronę, która przyciągnie uwagę i przekona użytkownika do podjęcia pewnych czynności. Tutaj liczy się wszystko, treść, nagłówki, grafika... im bardziej dopracowane, tym większa szansa na pozyskanie nowych odbiorców.
Na landing page’u zdecydowanie warto umieścić opinie dotychczasowych klientów. Dlaczego? Otóż, w dzisiejszych czasach konsumenci w znacznej mierze kierują się opiniami innych. Jeśli potencjalny klient nie jest w 100% przekonany do produktu bądź usługi, którą oferujesz, będzie szukał potwierdzenia w słowach innych. Zatem jeśli masz zadowolonych klientów, poproś ich o wystawienie miłej opinii.
Jeszcze CTA! A co to takiego? To tak zwany Call to Action, czyli przycisk umieszczony na stronie, który powinien od razu rzucać się w oczy. Jego głównym zadaniem jest zwiększenie konwersji. CTA jest pewnego rodzaju podsumowaniem informacji przekazanych na stronie docelowej. Dobrą praktyką będzie umieszczenie krótkiej treści proponującej pewną czynność np. dołącz’, 'zarejestruj się’, 'zamów’, ‘pobierz katalog’ itp. Chodzi o to aby potencjalny klient był przekonany, iż po kliknięciu w CTA, jego podróż na stronie ‘dobiega końca’ aby nie miał wrażenia, iż kryje się pod nim kolejna dawka informacji, przez którą będzie musiał przechodzić.
Podsumowanie
Stworzenie skutecznego landing page’a daje możliwość:
lepszej sprzedaży produktu lub usługi, generowania większej ilości potencjalnych leadów, targetowania klientów, przekazania konsumetowi konkretnej informacji, której szuka, a póżniej skłonienie go do wykonania pewnych działań, zwiększenia renomy oraz wiarygodności firmy.