logo
Wyślij CVKontakt

/

logo
Background image

Blog

Cold Mailing –  czym jest i czy warto go stosować?

Sylwia Marcińska 27.01.2023

Kontakt z klientem może odbywać się na wiele różnych sposobów. Mogą to być tradycyjne spotkania biznesowe, rozmowy telefoniczne, spotkania online, komunikatory internetowe, faks, live chat czy też cold mailing. Każda z tych medot bardzo skutecznie wzmacnia relacje z klientem jednak wraz z rozwojem technologii oraz internetu, większość firm postawiło na email marketing. Dlaczego? Otórz jest on łatwiejszy do organizacji i bardzo skuteczny. Może odbywać się bez względu na strefe czasową, sytuację czy też otoczenie w jakim obecnie jesteśmy. 

 

Cold mailing

Kiedy słyszymy cold mailing kojarzymy nachalne oferty handlowe, niechciane reklamy, a nawet spam. Tymczasem właśnie kampanie cold mailingowe są jednym z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Za ich pośrednictwem można szybko i sprawnie rafić do potencjalnych klientów zainteresowanych naszą ofertą.  

Cold mailing polega na personalizowanej wiadomości skierowanej do grupy potencjalnych klientów, w której przedstawia się swoje oferty, usługi czy też produkty. Trzeba zaznaczyć, że metoda ta jest pierwszym kontaktem z potencjalnym klientem, dla którego nasza firma zazwyczaj jest nieznana. 

Zanim przygotowana kampania zostanie zrealizowana, powinniśmy dokładnie zbadać naszą grupę docelową, tak aby treść naszej wiadomości była jak najabardziej spersonalizowana w stosunku do odbiorcy.

Co zatem z RODO?
Od momentu, w którym pojawiło się RODO (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) musimy zachować ostrożność gdyż prawo zabrania wysyłania ofert handlowych do osób, które nie wyraziły na to zgody. 

 

Pamiętajmy o następujących zasadach:
– Oferty wysyłamy wyłącznie do kontaktów pozyskanych legalnie (ważne jest, żeby zawsze móc wskazać źródło pochodzenia adresu e-mail).
Nie przedstawiamy oferty handlowej w pierwszym mailu. Powinniśmy najpierw poprosić o zgodę na jej przesłanie – stosując tę metodę zdecydowanie wyróżnimy się na tle nachalnych sprzedawców.




Jak skutecznie przygotować cold mailing? 

  • Precyzyjna grupa docelowa.

Tak jak wspomniałam wcześniej, znalezienie grupy docelowej oraz dokładne jej poznanie to klucz do sukcesu w cold mailingu. Im lepie się do tego przyłożysz, tym większe są szanse, że trafisz do osób faktycznie zainteresowanych usługami Twojej firmy.  Idealna baza mailingowa powinna zawierać nie tylko podstawowe dane, lecz również informacje o dokonanych ostatnio zakupach.

  • Chwytliwy tytuł wiadomości. 

Jest niezwykle ważny. Przygotowując kampanię staramy się już na początku zyskać uwagę odbiorcy. Kiepski tytuł często przekłada się na ignorancję i szybkie odesłanie wiadomości do kosza. Starajmy się być kreatywni. Jeżeli otwieralność kampani jest słaba to sygnał, że powinniśmy popracować a wręcz zmienić temat wiadomości. 

  • Treść. 

Kluczem dobrej treści jest personalizacja. Potencjalny klient powinien czuć się ważny. Im więcej o nim wiemy oraz o jego problemach tych szybciej zdobędziemy jego zaufanie jeśli przyjdziemy z odpowiednim dla niego rozwiązaniem. Treść nie powinna być reklamą – używajmy konkretów. Bardzo ważne jest abyśmy się dobrze przedstawili oraz uzasadnili naszą wiadomość w stosunku do danego klietna. 

  • Call to action. 

Tak często o tym zapominamy a jest to podstawa każdej kampani mailingowej. Na końcu każdej wiadomości powinna znaleźć się zachęta do spotkania i szerszego przedstawienia naszej oferty. Może to być zaproszenie na spotaknie online, podesłanie oferty w kolejnym mejlu, a jeśli jest potrzeba i możliwość – na spotkanie osobiste np. w biurze ptencjalnego klienta. 

  • Follow up.

Jeżeli uważasz, że zbudowna przez Ciebie baza danych potencjalnych klientów jest właściwa a jednak nie przynosi żadnych rezultatów, spróbuj odezwać się ponownie. Klienci w natłoku pracy często zapominają odpisać. W każdej kampanii powinniśmy uwzględnić minimum 4 followy upy, których treść powinna się od siebie różnić, i która również powinna być spersonalizowana. 

Podsumowanie

Czy w 2023 roku cold mailing jest opłacalny? Zdecydowanie tak. Jest to jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania potencjalnych klientów prowadzące do zwiększenia oraz przyspieszenia sprzedaży. Skutecznie zorganizowana kampania cold mailingowa zaoszczędzi nie tylko Twój czas, ale i koszta przeznaczone na inne, drogie reklamy marketingowe. 




 

 

 

logo
KontaktWyślij CV