Logo

Najważniejsze zasady programowania obiektowego.

Nigdy nie wiesz wszystkiego, ale zawsze możesz wiedzieć więcej

Wprowadzenie do OOP w Pythonie

Najważniejsze zasady programowania obiektowego.

Aby poprawnie poruszać się po wzorcach projektowych należy posiadać podstawową wiedzę na temat programowania obiektowego (OOP). Skupimy się na podstawowych zagadnieniach - takich jak abstrakcja, dziedziczenie, hermetyzacja, polimorfizm czy też reguły SOLID, a wszystko to ze specjalnym nakierowaniem na Python. Wskażemy też najczęściej popełniane błędy, doradzimy jak się przed nimi wystrzegać. Nauczymy Cię również podstaw notacji UML, aby móc sprawnie rozmawiać o technicznych zagadnieniach OOP. Szkolenie jest dedykowane dla osób, które nie miały do tej pory większego kontaktu z programowaniem obiektowym. Szkolenie jest przewidziane jako wstępna oraz integralna część osobnego kursu o wzorcach projektowych, dlatego też dorzucamy kilka zagadnień niekoniecznie związanych z OOP/UML, natomiast będących dość kluczowymi dla płynnego poruszania się w świecie programowania obiektowego, wykorzystując Pythona.

1800 zł + VAT

12 h

Do uzgodnienia

Do uzgodnienia

początkujący

Dla kogo jest to szkolenie?

początkujący programiści

testerzy automatyzujący

Agenda
  1. Programowanie obiektowe

    • czym jest programowanie obiektowe, jakie problemy rozwiązuje, trochę historii - inne paradygmaty programowania

      • dziedziczenie

        • hermetyzacja

          • interfejsy

            • polimorfizm

              • SOLID

              • Python a programowanie obiektowe

                • Python a dziedziczenie

                  • Python a interfejsy i polimorfizm

                    • Python a przeciążanie operatorów

                      • Python i jego idiomy programistyczne

                        • Python i najpopularniejsze koncepty (classmethod, context manager, staticmethod, iterator, property, reflection)

                        • Zadanie praktyczne - "sprawdzian"

                          • UML

                            • czym jest UML, jakie ma zastosowanie w IT?

                              • diagramy klas - agregacja, asocjacja, dziedziczenie, kompozycja, czy zwykła zależność - jak opisać relacje między klasami na diagramie UML?

                                • atrybuty widoczności

                                  • szybki przegląd innych form diagramów

                                  Instruktorzy

                                  Stanisław Kubiak

                                  Software Engineer, który zdążył już złapać kilka siwych włosów od debugowania. Psuje kod zawodowo, potem zawodowo musi go naprawiać – najczęściej pracuje z C++. Zajmował się projektami z głębokiego backendu, jak i tymi tkwiącymi stricte we frontendzie. Rekrutacją zajmuje się od kilku lat.